Loader

Cannadips Europe a success at The National Health Fair in the Netherlands

20 February 2020 / Press Release

Cannadip Europe, through its Dutch distribution partner MyCan, recently concluded 4 days of exhibition at The National Health Fair held in Utrecht, Netherlands. With an expected 45,000 visitors for the event, The National Health Fair took place at the Jaarbeurs where 100,000 sq meter of exhibition space allowed numerous brands to showcase their products and services. Various health and lifestyle authors, bloggers, and speakers were also invited to share their experiences and knowledge via presentations and workshops.

The Cannadips booth stood out with its clean and earthy design, keeping true to the original back-to-nature concept of the Humboldt, Californian based brand. Experienced staff from MyCan dedicated a total of almost 85 hours over the 4 days to actively engage booth visitors to provide all relevant product information and knowledge on the CBD infused pouches. As Cannadips CBD pouches utilize a unique water-dispersible technology that allows water-soluble CBD to be quickly absorbed orally, it was vital staff helped consumers understand the differences compared to other formats such as CBD drops.

Samples of each flavour of the hemp-derived CBD pouches were generously given out to maximize user experience and to gather ample feedback. An impressive 53% that tried the CBD pouches bought all 3 flavours – Natural Mint, Tangy Citrus and American Spice, with Citrus being the most popular. In addition to winning over consumers who were often already conversant with CBD, MyCan was also able to open an account for Cannadips CBD pouches at Bol.com, the largest online shop in the Netherlands. The event was overall a big success for MyCan and Cannadips Europe and the invaluable feedback received from both consumers and businesses will be paving the way for determining future strategies and channels in the Dutch market.

Cannadips CBD pouches are derived from broad spectrum hemp, THC-free, vegan and made with all-natural ingredients. By using a specially developed dried emulsion technology and incorporating it into “flakes,” these CBD pouches are fast-acting and can be enjoyed discreetly via its in-mouth pouch format. Each can of Cannadips CBD comes with 15 pouches, and each pouch with 10mg of CBD. Cannadips Europe is operated by SpectrumLeaf Limited and is also available online in selected regions via its online shop.

[Dutch]

Cannadips Europe! Een succesvolle Gezondheidsbeurs in Utrecht Nederland.
Cannadips Europe heeft op 9 februari j.l. na vier intensieve dagen een zeer succesvolle Gezondheidsbeurs afgesloten dankzij haar exclusieve Nederlandse distribiteur; MYCAN B.V. De Gezondheidsbeurs heeft plaatsgevonden in de Jaarbeurs in Utrecht, hal 1. De beurs beschikte over een vloeroppervlakte van 100.000m2 en heeft ruim 45.000 bezoekers getrokken. Gedurende deze beurs konden diversen leveranciers hun duurzame gezondheid gerelateerde producten en diensten onder de aandacht brengen en verkopen.

Tevens kregen verschillende gastsprekers, bloggers, vloggers en bekende aanbieders de mogelijkheid om hen kennis te delen door middel van presentaties en workshops.

De Cannadips stand was opvallend door haar schitterende en natuurlijke ontwerp. Deze uitstraling past goed bij het ‘’back-to-nature’’ concept van het uit Humboldt Californië afkomstige merk. De gedreven distribiteur MYCAN heeft deze 4 dagen met 85 intensieve werkuren benut om het unieke concept van de met CBD vlokken gevulde pouches aan meer dan 1.800 bezoekers persoonlijk uit te leggen. Cannadips CBD pouches maken gebruik van een unieke water opneembare technologie. Dit zorgt ervoor dat de CBD snel via de mond in de bloedbaan kan worden opgenomen. De medewerkers hebben met veel enthousiasme, plezier én vakkundigheid het verschil in effectiviteit tussen Cannadips en andere CBD toepassingen – zoals CBD olie – uitgelegd.

Gedurende de beurs zijn er gratis samples uitgedeeld van de drie verschillende beschikbare smaken van de CBD pouches. Dit werd gedaan om het gebruik te stimuleren en bovendien om een gedegen uitleg te geven en consumenten feedback te verkrijgen. Dit heeft erin geresulteerd dat ruim 50% van de consumenten enthousiast terugkwamen bij de stand. Zij waren erg enthousiast, maar bovenal onder de indruk van de snelle werking. Van de drie beschikbare smaken; Natural Mint, Tangy Citrus en American Spice, was de Tangy Citrus onmisbaar de favoriete smaak onder de consumenten. Bovendien heeft de beurs ervoor gezorgd dat er een aantal enthousiaste testers tot aankoop overgingen. Tevens zijn er in de week na de beurs een aantal bestellingen geweest via BOL.com. Enthousiaste consumenten die binnen 48 uur hen product in huis hadden.

De Gezondheidsbeurs was derhalve een groot succes voor MYCAN BV en Canadips Europe. Naast consumenten feedback heeft de beurs gezorgd voor wederverkopers en is het voor de distribiteur duidelijk geworden welke strategie zij moeten volgen en welke marktkanalen zij kunnen aanboren.

Cannadips CBD pouches zijn afkomstig uit een breed spectrum hennep CBD, volledig plantaardig en zijn gemaakt van uitsluitend natuurlijke ingrediënten. De pouches bevatten geen THC. Door het gebruik van een speciaal ontworpen gedroogde emulsie technologie en het verwerken van vlokken, werken de CBD pouches zeer snel. Zij kunnen discreet in de mond aangebracht worden. Elk blikje bevat 15 pouches met ieder 10 mg CBD per stuk.

Cannadips Europe wordt geleid door SpectrumLeaf Limited, een bedrijf dat premium CBD producten selecteert en zoekt in overeenstemmingen met de collectieve consumenten verwachtingen.

ABOUT SPECTRUMLEAF

SpectrumLeaf is a company dedicated to selecting and sourcing premium CBD products according to customer’s collective needs. One of the first products the company has introduced is Cannadips – a pouch-in-mouth CBD product that is all natural, discreet and fast acting, made through a proprietary process that preserves the valuable terpene and flavonoid compounds.